Dla danych, które analizujemy, ważny jest kontekst. Może warto sprawdzić, czy na zachowanie użytkownika na stronie ma wpływ poziom naładowania baterii?
Poniżej modyfikacja kodu , który pozwoli zrobić to za pomocą Google Analytics oraz Google Tag Manager .
Utwórz niestandardowy tag HTML w Google Tag Manager:

Niestandardowy tag HTML w Google Tag Manager
Z kodem:
<script> if (navigator.getBattery) { navigator.getBattery().then(function(battery) { display(battery); }); } else if (navigator.battery) { display(navigator.battery); } else { console.log("Sorry, Battery Status API is not supported"); } function display(battery) { dataLayer.push({ 'battery_level': battery.level, 'battery_is_charging': battery.charging, 'battery_time_to_charge': battery.chargingTime, 'battery_time_to_discharge': battery.dischargingTime, 'event': 'battery_status' }); } </script>
Mamy już dane w dataLayer. Teraz pozostaje przechwycić ich wartości do zmiennych…
Utwórz 4 nowe zmienne w Google Tag Manager:
- battery_level
- battery_is_charging
- battery_time_to_charge
- battery_time_to_discharge
Przykład dla poziomu naładowania baterii (battery_level):
Typ: Zmienna warstwy danych
Nazwa zmiennej warstwy danych: battery_level

Zmienna dataLayer z wartością ładowania baterii
…i wysłać do Google Analytics. Na przykład jako zdarzenie + niestandardowy wymiar do przyszłej segmentacji użytkowników 🙂 Pamiętaj, aby najpierw utworzyć niestandardowy wymiar w panelu Google Analytics.
Utwórz nowy tag w Google Tag Manager:
Typ tagu: Universal Analytics
Śledź typ: Zdarzenie

Przykładowe zdarzenie Google Analytics zapisujące poziom baterii.
I wyślij je do Google Analytics, gdy Google Tag Manager sprawdzi status ładowania baterii.
Reguła uruchomienia zdarzenia Google Analytics:

Nowy czynnik uruchamiający
Trzeba utworzyć nowy czynnik uruchamiający.
Typ: zdarzenie niestandardowe
Nazwa zdarzenia: battery_status

Reguła uruchamiająca zdarzenie
Podsumowując:
- Dodaj w Google Tag Manager niestandardowy tag HTML z kodem, który sprawdzi poziom ładowania baterii i umieści te dane w dataLayer.
- Odbierz dane z dataLayer do zmiennych w Google Tag Manager.
- Wyślij odebrane dane do Google Analytics:
- Utwórz tag , który wyśle zdarzenie do Google Analytics i wraz z nim ustawi wartość niestandardowego wymiaru. Dzięki temu będzie można segmentować użytkowników
- Wyślij zdarzenie do Google Analytics, kiedy dane o poziomie baterii będą już dostępne po wczytaniu strony.
Gotowe 🙂