in Analiza danych

Poziom naładowania baterii w Google Analytics + Google Tag Manager

Dla danych, które analizujemy, ważny jest kontekst. Może warto sprawdzić, czy na zachowanie użytkownika na stronie ma wpływ poziom naładowania baterii?

Poniżej modyfikacja kodu , który pozwoli zrobić to za pomocą Google Analytics oraz Google Tag Manager .

Utwórz niestandardowy tag HTML w Google Tag Manager:

Niestandardowy tag HTML w Google Tag Manager

Niestandardowy tag HTML w Google Tag Manager

Z kodem:

<script>
 if (navigator.getBattery) {
 navigator.getBattery().then(function(battery) {
 display(battery);
 });
 } else if (navigator.battery) {
 display(navigator.battery);
 } else {
 console.log("Sorry, Battery Status API is not supported");
 }
 
 function display(battery) {
 dataLayer.push({
 'battery_level': battery.level,
 'battery_is_charging': battery.charging,
 'battery_time_to_charge': battery.chargingTime,
 'battery_time_to_discharge': battery.dischargingTime,
 'event': 'battery_status'
 });
 }
</script>

Mamy już dane w dataLayer. Teraz pozostaje przechwycić ich wartości do zmiennych…

Utwórz 4 nowe zmienne w Google Tag Manager:

  • battery_level
  • battery_is_charging
  • battery_time_to_charge
  • battery_time_to_discharge

Przykład dla poziomu naładowania baterii (battery_level):

Typ: Zmienna warstwy danych
Nazwa zmiennej warstwy danych: battery_level

Zmienna z wartością ładowania baterii

Zmienna dataLayer z wartością ładowania baterii

…i wysłać do Google Analytics. Na przykład jako zdarzenie + niestandardowy wymiar do przyszłej segmentacji użytkowników 🙂 Pamiętaj, aby najpierw utworzyć niestandardowy wymiar w panelu Google Analytics.

Utwórz nowy tag w Google Tag Manager:

Typ tagu: Universal Analytics
Śledź typ: Zdarzenie

Zdarzenie Google Analytics zapisujące poziom baterii

Przykładowe zdarzenie Google Analytics zapisujące poziom baterii.

I wyślij je do Google Analytics, gdy Google Tag Manager sprawdzi status ładowania baterii.

Reguła uruchomienia zdarzenia Google Analytics:

Nowy czynnik uruchamiający

Nowy czynnik uruchamiający

Trzeba utworzyć nowy czynnik uruchamiający.

Typ: zdarzenie niestandardowe
Nazwa zdarzenia: battery_status

Reguła uruchamiająca zdarzenie

Reguła uruchamiająca zdarzenie

Podsumowując:

  1. Dodaj w Google Tag Manager niestandardowy tag HTML z kodem, który sprawdzi poziom ładowania baterii i umieści te dane w dataLayer.
  2. Odbierz dane z dataLayer do zmiennych w Google Tag Manager.
  3. Wyślij odebrane dane do Google Analytics:
    1. Utwórz tag , który wyśle zdarzenie do Google Analytics i wraz z nim ustawi wartość niestandardowego wymiaru. Dzięki temu będzie można segmentować użytkowników
    2. Wyślij zdarzenie do Google Analytics, kiedy dane o poziomie baterii będą już dostępne po wczytaniu strony.

Gotowe 🙂

 

Na co dzień zajmuje się analityką internetową, wdrażając i doradzając serwisom internetowym w prowadzeniu efektywnych działań reklamowych w sieci. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Certyfikowany specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców z tematów związanych ze skutecznymi kampaniami reklamowymi w Internecie – przeszkolił już kilkaset osób. Należy do Google Developers Group Kraków. Prywatnie pasjonat eksploracji i wizualizacji danych oraz dalekich podróży. Specjalizuje się w szkoleniach z Google Analytics oraz Google AdWords w wyszukiwarce.

Facebook Twitter LinkedIn Google+